Słów kilka o xenonach w Superb I

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piotraskbw
    Classic
    • 2018
    • 18
    • Superb I (3U4)

    Słów kilka o xenonach w Superb I

    Jako że ostatnio miałem stłuczkę w której potłukły mi się lampy to trzeba było jakoś ogarnąć "nowe".

    Na allegro/olx xenony od wersji europejskiej w stanie nieznanym (na 95% do regeneracji) to koszt ok 600-1300 zł za parę.
    Angoli też trochę jest ale trzeba modzić przesłonę koszt ok 300-400 zł za sztukę.
    Halogeny europejskie można dostać już za 100 zł sztuka.

    Przypomniałem sobie że VAG jest mistrzem optymalizacji finansowej przy produkcji elementów oraz to że swoją kurę kupiłem z zamontowanymi halogenami zamiast xenonów i nie zdążyłem ich jeszcze sprzedać.
    Wobec tego poleciałem do piwnicy, przytargałem halogeny i zacząłem porównywać konstrukcję obu lamp.

    Cechy wspólne
    Bi-Xenon i Halogen mają identyczne długie (h3) oraz przeciwmgielne (h3).
    Wewnętrzna konstrukcja, mocowania plasticzki itd też identyczne co do joty.
    Soczewka świateł mijania JEST identyczna, i chyba nawet ma taką samą ogniskową.
    Obudowa zewnętrzna, nawet znaki homologacyjne są takie same.

    Różnice
    W obudowie xenonu jest wycięty otwór na gniazdo przetwornicy, w lampie halogenowej otworu nie ma natomiast są wszystkie mocowania dla przetwornicy, a nawet zaznaczony jest fragment plastiku który należałoby wyciąć.
    Xenon i halogen mają różne odbłyśniki soczewki a co za tym idzie podstawę żarówki.
    Trochę inna elektryka.
    Inne silniczki od ustawiania wysokości świecenia bo xenon ma samopoziomowanie.

    A teraz meritum,
    Jeśli macie potłuczone xenony, ale soczewka, odbłyśnik, silniczek, przetwornica, zapłonnik i kable wewnętrzne są całe to nie szukajcie używanych xenonów.
    Kupcie najtańsze halogeny (byle miały wszystkie uchwyty mocujące do karoserii), mogą być nawet od angola. Zawieźcie do serwisu regenerującego reflektory i poproście o to by wywalili soczewkę halogenową z odbłyśnikiem i zamontowali soczewkę z odbłyśnikiem od xenonu. Przy okazji możecie poddać swoje odbłyśniki regeneracji.

    Elektrykę wewnętrzną przełożycie spokojnie samodzielnie w 2h.

    Ja od siebie mogę polecić chłopaków z xenon24.eu z Krakowa, w Łodzi nikt nie chciał się podjąć takiej roboty bo fabryczne lampy są na twardym kleju i zwykłe grzanie nie daje rady.

    Tym sposobem za 400 zł (100 lampa + 300 regeneracja) sztuka macie sprawne xenony z praktycznie nowymi odbłyśnikami.
  • oolsztyniak
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6647
    • Superb II combi (3T5)
    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

    #2
    Zamieszczone przez piotraskbw Zobacz wpis
    Na allegro/olx xenony od wersji europejskiej w stanie nieznanym
    Zamieszczone przez piotraskbw Zobacz wpis
    Angoli też trochę jest ale trzeba modzić przesłonę
    A to Anglia wyszła również z Europy a nie tylko z Unii????? Coś chyba przegapiłem
    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2009
      • 10917
      • Fiat

      #3
      dobre info dla potomnych,
      jak kiedyś się przyglądałem lampom ksen vs. halogen z zewnątrz to faktycznie różnic nie widziałem....
      miałem kseny w SI, ale padło poziomowanie swego czasu, a tak działały

      oolsztyniak kolega napisał, że wybeszesz - wymieniasz soczewke z odłyśnikiem przecież na tą ze swoich (europa), to będzie dobrze świecić, a jak coś ustawia się pewnie przesłone i będzie cacy.

      Komentarz

      • piotraskbw
        Classic
        • 2018
        • 18
        • Superb I (3U4)

        #4
        @oolsztyniak
        Chodziło mi o wersję kontynentalną bo angole po złej stronie drogi jeżdżą

        W przypadku xenonów z wysp trzeba przerabiać przesłonę.
        Po wymianie odbłyśnika i soczewki na tą ze swoich starych xenonów nie trzeba nic przerabiać (przesłona jest pomiędzy odbłyśnikiem a soczewką).
        Fakt że jak dawcą będzie angol to znaki wybite na lampie będą wskazywać ruch lewostronny.

        Gdyby nie ten cholerny klej to całą operację można by zrobić samemu w domu (oczywiście z pominięciem regeneracji odbłyśnika), ale dziady zastosowały takie cholerstwo, że lampa się rozpływa a klej dalej trzyma.
        Ostatnio edytowany przez piotraskbw; 45714.

        Komentarz

        • mrfazi
          • 2010
          • 3103
          • Superb III (3V3)
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #5
          Zamieszczone przez piotraskbw Zobacz wpis
          Bi-Xenon
          Małe sprostowanie, jeśli już to Xenon, nawet w SII po lifcie nie było Bi-Xenonów

          Komentarz

          • pstryczek
            RS
            • 2009
            • 10771
            • Superb III (3V3)

            #6
            Zamieszczone przez mrfazi Zobacz wpis
            Małe sprostowanie, jeśli już to Xenon, nawet w SII po lifcie nie było Bi-Xenonów
            Nieprawda. Obie wersje Superbów, pierwsza i druga ma biksenony. Trzecia oczywiście też.
            Marek

            Komentarz

            • mrfazi
              • 2010
              • 3103
              • Superb III (3V3)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Mareczku to co to jest bixenon? Jakoś nie mogę dostrzec tej przesłony w reflektorach, bo o ile dobrze pamiętam to bixenon ma przysłonę która sie podnosi itd...
              Ostatnio edytowany przez mrfazi; 11839.

              Komentarz

              • Krzycho-63
                Rider
                • 2007
                • 628
                • Superb II (3T4)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Zamieszczone przez mrfazi Zobacz wpis
                Mareczku to co to jest bixenon? Jakoś nie mogę dostrzec tej przesłony w reflektorach, bo o ile dobrze pamiętam to bixenon ma przysłonę która sie podnosi itd...
                A jak masz ją dostrzec skoro zasłania ją soczewka?Moja superb 2 również posiada bixenony (skrętne).
                W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                Skoda Superb II Ambition
                2.0 TDI CR 170 KM

                https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                Komentarz

                • mrfazi
                  • 2010
                  • 3103
                  • Superb III (3V3)
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #9
                  To po jest halogen przeznaczony dla świateł drogowych?

                  Światła mijania i drogowe w jednym

                  Reflektor bi-ksenonowe nie posiadają dodatkowej żarówki halogenowej dla świateł drogowych. Również palniki tych reflektorów mają inną budowę niż te przeznaczone dla standardowych ksenonów. Jeden palnik posiada dwie bańki, z których jedna jest przesłaniana bezpośrednio w palniku lub w przypadku innej konstrukcji przesłoną w projektorze soczewkowym. Przesłony są uruchamiane mechanicznie lub elektromagnetycznie.

                  Pierwszy lepszy link
                  https://nocar.pl/blog/czym-sie-rozni...od-biksenonow/

                  Możliwe, że się jednak na tym nie znam
                  Ostatnio edytowany przez mrfazi; 11839.

                  Komentarz

                  • piotraskbw
                    Classic
                    • 2018
                    • 18
                    • Superb I (3U4)

                    #10
                    Halogen do "długich" jest z innego powodu, nie wszędzie jest nakaz jazdy na światłach przez całą dobę, a jak będziesz chciał "mrugnąć" długimi to na samym xenonie ciężko bo dość długo się "rozpala" w przeciwieństwie do żarówki halogenowej która świeci na 100% praktycznie od razu. Z tego powodu w S1 "długie" działają na 2 sposoby:

                    1 - gdy nie mamy zapalonych świateł mijania, to zapalają się tylko halogeny (przesłona w xenonie również się odchyla, natomiast nie daje to żadnego efektu bo palnik nie świeci)
                    2 - gdy mamy zapalone światła mijania, to zapalają się halogeny oraz odchyla się przesłona na xenonie przepuszczając dodatkową porcję światła

                    @mrfazi
                    Osoba, która pisała tekst do, którego linkujesz chyba nie do końca wie co pisze (wie że dzwonią tylko nie wie w którym kościele).
                    np "napięcie o mocy 20 000 V", takie sformułowanie to jakiś potworek który tylko wprowadza w błąd, napięcie może mieć jakąś wartość, ale na pewno nie moc.
                    Żarówki do xenonu i bi-xenonu są identyczne.
                    Poszukaj sobie w sklepach online palników np d2s i zobacz czy znajdziesz różne do xenonu i bi-xenonu.

                    Xenon jest i lepszy i gorszy od żarówki halogenowej, lepszy bo daje więcej światła z 1W energii elektrycznej, gorszy bo potrzebuje do 30s aby rozpalić się na 100%.
                    Przyszłością są ledy, które oferują połączenie zalet obu poprzednich typów źródła światła.

                    Jako że dość często jeżdżę po drogach zupełnie nieoświetlonych to polecam od siebie LEDy w miejsce H3,

                    teraz mam te i naprawdę "jest moc"
                    https://www.aliexpress.com/item/72W-...820997528.html

                    jak padną za jakiś czas to zamawiam
                    https://www.aliexpress.com/item/2-pi...833076584.html

                    Niestety ledy które podałem mają 1 wadę, brak homologacji wiec w razie co trzeba w schowku wozić 2 sztuki H3 na wypadek czepialskiego policmajstra.

                    Co by nie było Philips też robi tego rodzaju ledy i też bez homologacji
                    Philips H7 X-treme Ultinon +200% 6500K za skromne 600-700 zł
                    Ostatnio edytowany przez piotraskbw; 45714.

                    Komentarz

                    • mrfazi
                      • 2010
                      • 3103
                      • Superb III (3V3)
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #11

                      Ciekawa dyskusja się zrobiła, zdania są podzielone , może jakiś guru się wypowie

                      Komentarz

                      • Krzycho-63
                        Rider
                        • 2007
                        • 628
                        • Superb II (3T4)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Cytat z instrukcji obsługi samochodu str. 68:
                        ,,Reflektory bi-ksenonowe* po włączeniu zapłonu i podczas jazdy dopasowują się
                        automatycznie do obciążenia samochodu i stanu jazdy (np. przyspieszanie, hamowanie).
                        W samochodach wyposażonych w reflektory bi-ksenonowe* znajduje się
                        pokrętło regulacji zasięgu świateł.''
                        Po drugie proponuję wymontować żarówkę halogenową z reflektora i sprawdzić czy będą światła drogowe.
                        Skoda Superb II Ambition
                        2.0 TDI CR 170 KM

                        https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                        Komentarz

                        • piotraskbw
                          Classic
                          • 2018
                          • 18
                          • Superb I (3U4)

                          #13
                          Bo niestety fora internetowe to miejsce gdzie ludzie powtarzają zasłyszane i niesprawdzone informacje (ja odzywam się tylko gdy wiem że informacje które posiadam są na 1 000 000 000% zweryfikowane).
                          Tym sposobem powielana jest bajka, że w S1 nie było bi-xenonu, albo że do bi-xenonu są jakieś specjalne żarówki.
                          Poza tym w poście #8 masz dokładnie wyjaśnione jak działają, przez serwisanta specjalizującego się w takich lampach.
                          Nagrałem jakiś czas temu filmik, nawet ładnie słychać przełączanie elektromagnesów, długie H3 zasłonięte szmatami.

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2009
                            • 10917
                            • Fiat

                            #14
                            miałem S1 i miałem biksenon Krzysiek na 100 procent, w S2 też jest.
                            Nie wiesz co masz w OII jest "zwykły" ksenon, może stąd tak myślisz, po "staremu" bo miałeś.
                            oczywiśćie że biksenon polaga na przesłonie, a halogen dopala na długich swoją drogą. tak jest w wielu autach, żeby było efektywniejsze długie
                            Tak samo mam biksenon w Focusie 2, na długich odsłania przesłonę i dodatkowo doświetla halogenem w tej samej lampie, tak samo jak w S1, zresztą po konturach światła widać że to z przesłony tak uchylonej pada.

                            Natomiast "zwykły" ksenon był w passku b5 (przed liftem), którego miałem, po lifcie nie wiem jak było (może też był już biksen, pewnie tak, bo inne lampy)

                            Komentarz

                            • pstryczek
                              RS
                              • 2009
                              • 10771
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              mrfazi, Krzysiek, poproś kogoś aby Ci załączył długie, a Ty sobie stań naprzeciwko, zobaczysz jak dostaniesz po oczach czy masz bi-, czy nie
                              Marek

                              Komentarz

                              • Krzycho-63
                                Rider
                                • 2007
                                • 628
                                • Superb II (3T4)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Aby ostatecznie rozwiać wątpliwości odnośnie reflektorów: DCR na naklejce oznacza,że jest to reflektor bi-xenonowy.
                                Załączone pliki
                                Skoda Superb II Ambition
                                2.0 TDI CR 170 KM

                                https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                                Komentarz

                                • piotraskbw
                                  Classic
                                  • 2018
                                  • 18
                                  • Superb I (3U4)

                                  #17
                                  To nic nie wnosi do dyskusji, przypominam że rozmawiamy o Superb 1 generacji, Ty wrzuciłeś fotkę naklejki z reflektora od Superb 2 generacji. Takiej naklejki już raczej nie uświadczysz na żadnym reflektorze od Superb 1, gdyż już dawno sie odkleiły albo wyblakły.

                                  Specjalnie dla Ciebie znalazłem w necie (chwilowo jeszcze nie mam dostępu do swojego auta) zdjęcie lampy od Superb 1 generacji

                                  FiWvgxy.jpg



                                  Komentarz

                                  • Krzycho-63
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 628
                                    • Superb II (3T4)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #18
                                    Zwróć uwagę,że kilka postów wstecz dyskusja zeszła na temat reflektorów w superbie 2.Mój wpis i załączone zdjęcie tego właśnie dotyczy.Natomiast oznaczenie DCR informuje o źródle światła jakie jest zastosowane-w tym wypadku bi-ksenon i dotyczy ogólnie wszystkich lamp.A ja w rewanżu znalazłem fotkę naklejki bi-ksenonu z superba 1.Pozdrawiam.
                                    Załączone pliki
                                    Skoda Superb II Ambition
                                    2.0 TDI CR 170 KM

                                    https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                                    Komentarz

                                    • piotraskbw
                                      Classic
                                      • 2018
                                      • 18
                                      • Superb I (3U4)

                                      #19
                                      To w ramach podsumowania dla potomnych:
                                      Superb 1 ma bi-xenon na jednym żarniku D2S oraz dodatkowo Halogen na żarówce H3

                                      Komentarz

                                      • pstryczek
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 10771
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        Tak jak Superb 2 ma bixenon na jednym palniku D1s i dodatkowo halogen H3 do długich
                                        Marek

                                        Komentarz

                                        • rumcajs_kr
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 312
                                          • Yeti (5L)

                                          #21
                                          Witajcie,

                                          troszkę w temacie, ale inny przypadek, czy ktoś się spotkał z błędem 01539 - headlights not adjusted? Pacjent to S1FL po kolizji. Od momentu odebrania od blacharza ASO nie może sobie z tym błędem poradzić. W testach VCDS reagują lampy na ruch w dół i górę, nie mniej przy każdym odpaleniu pojawia się na zegarach błąd oświetlenia a w VCDS ten błąd (nie da się go skasować). Ma ktoś pomysł co należy zrobić?
                                          Moja nowa pasja

                                          Były posiadacz O1FL

                                          Były posiadacz 6Nki

                                          Komentarz

                                          • sew1981
                                            RS
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2009
                                            • 10917
                                            • Fiat

                                            #22
                                            Myslę, że mechanicznie coś jest nie tak poskładane po tym dzwonku, stąd szaleje. Pewnie coś źle/nie do końca dokładnie dokręcił, jakąś czujkę albo coś.
                                            Z tym błędem adaptacji raczej nie zrobisz, zacząłbym od obejrzenia jak to jest podłączone/zamontowane po tej naprawie wszystko. Tu podobne problemy w paszczkach b5:
                                            Witam wszystkich. dzisiaj w sumie tak bez sensu zrobiłem sobie autoskana. i wyszedł mi taki oto błąd: 1 Fault Found: 01539 - Headlights Not Adjusted 35-00 - - nawet nie wiedziałem, że jest coś nie tak z ksenonami:mad: teraz jak się temu przyjrzałem to rzeczywiście lampy po włączeniu się nie pozio...

                                            Komentarz

                                            • piotraskbw
                                              Classic
                                              • 2018
                                              • 18
                                              • Superb I (3U4)

                                              #23
                                              Lampy do adaptacji,

                                              Różnica pomiędzy odczytami przedniej i tylnej osi nie może wynosić więcej niż 0.5-1.5v (nie pamiętam dokładnie)


                                              Headlight Adjustment
                                              [select]
                                              [55 - Xenon Range]
                                              [basic Settings - 04]
                                              Group 001
                                              [Go!]
                                              Activate the Basic Setting.
                                              [ON/OFF/Next]
                                              • The meas. block field now shows "Wait" and should switch to "Adjust Headlights" then (this may take up to 10 seconds).
                                              • Adjust the headlights using their manual adjusting screws as referenced against a suitable aiming target.

                                              [ON/OFF/Next]
                                              The adjustment should now be learned.
                                              [Done, Go Back]
                                              Don't forget to check/clear fault codes afterwards.
                                              [Close Controller, Go Back - 06]

                                              Komentarz

                                              • rumcajs_kr
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 312
                                                • Yeti (5L)

                                                #24
                                                Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                                Myslę, że mechanicznie coś jest nie tak poskładane po tym dzwonku, stąd szaleje.
                                                Też właśnie mam takie podejrzenie, nie mniej to nie był duży dzwon (ktoś cofając najechał na mój przód :P). Umówiłem się do ASO gdzie samochód był naprawiany po kolizji, na reklamację usługi

                                                ​​​​​
                                                Zamieszczone przez piotraskbw Zobacz wpis
                                                Lampy do adaptacji,
                                                Dziękuje, próbowałem właśnie to zrobić, ale grupa 01 ma nie aktywne "go"

                                                Zamieszczone przez piotraskbw Zobacz wpis
                                                Różnica pomiędzy odczytami przedniej i tylnej osi nie może wynosić więcej niż 0.5-1.5v (nie pamiętam dokładnie)
                                                A gdzie to mogę sprawdzić? Właśnie gdzieś w necie czytałem, że należy odpowiednio "obciążyć" tył pojazdu, tylko ile to jest to "odpowiednio" :/

                                                Moja nowa pasja

                                                Były posiadacz O1FL

                                                Były posiadacz 6Nki

                                                Komentarz

                                                • sew1981
                                                  RS
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2009
                                                  • 10917
                                                  • Fiat

                                                  #25
                                                  Ja w swoim SI miałem też coś uszkodzone po klejeniu lampy po lekkim uszkodzeniu przodu (łącznie z grillem) i miałem w ogóle poziomowanie wyłączone (bo było uszkodzone)
                                                  Także zacząłbym od mechaniki, a potem próba adaptacji.
                                                  Jak w normalnym zakładzie robiłeś to powinni to ogarnąć, tzn. poprawić po sobie żeby wyjść z twarzą. Ja bym sam się nie bawił, tylko cisnął ich o poprawkę roboty.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...